Richtlijnen voor Loyaliteitsprogramma’s

Recent is een wetenschappelijk rapport verschenen met richtlijnen voor een succesvol loyaliteitsprogramma voor hotels. De onderzoekers hebben deze richtlijnen onder meer gebaseerd op theorieën over consumenten-gedrag. In dit artikel leest u de eerste 5 richtlijnen.

Creatieve Samenwerkingen voor Hotels

Hoteliers zullen creatief moeten denken als de reguliere sales‐ en marketingkanalen niet genoeg klanten opleveren. Een aantal bijzondere vormen van samenwerking zullen in dit artikel kort worden aangestipt. Behandeld worden partnerprogramma's, samenwerkingen met leveranciers, evenementen en reisgidsen.

Variabel Loon en Bonusschema’s voor Hotelpersoneel

In een aantal landen, waaronder de Verenigde Staten, Engeland en Australië, wordt er al vaak gebruik gemaakt van speciale bonusregelingen voor personeel. Het personeel krijgt een lager vast maandsalaris maar kan op basis van bepaalde criteria extra verdienen.

Valkuilen voor Prijsverlagingen

Het verlagen van kamerprijzen tijdens een recessie, is voor de meeste hoteliers de meest voor de hand liggende optie om lege kamers te vullen. In het verlagen van prijzen zitten echter wel een aantal valkuilen.

Reacties van Concurrenten op Prijsverlagingen

Tegenwoordig is het makkelijk om de kamerprijzen van concurrenten en de veranderingen daarin op internet te volgen. Hoteliers zijn dus goed geïnformeerd en kunnen hierdoor onmiddellijk reageren op prijsveranderingen bij concurrenten.

Prijsdoelen

Een onderneming laat haar keuze voor een bepaalde strategie onder meer afhangen van het doel dat zij wil bereiken. In de literatuur worden dan ook verschillende prijsdoelen besproken. De meeste ondernemingen zullen een prijs willen hanteren waar de winst maximaal is...

Dramatische winstdaling Hotels

De winst van de Nederlandse hotels staat sterk onder druk. Uit het HOSTA 2010 rapport van adviesbureau Horwath HTL blijkt dat het bedrijfsresultaat van...

NBTC: Meer bezoek aan Nederland deze zomer

Ondanks latere boekingen door het WK pakt de zomerperiode van 2010 voor de toeristische sector iets beter uit dan die van 2009. Dit is ook te danken aan het mooie weer begin van de zomer.

Aantal Hotelovernachtingen in Nederland stijgt

Het aantal hotelovernachtingen in Nederland is in de eerste vijf maanden van dit jaar met zes procent gestegen ten opzichte van januari tot en met mei 2009. Het aantal overnachtingen kwam uit op 12,7 miljoen, tegenover 11,9 miljoen in 2009.