Als je iemand vraagt een zoekmachine op te noemen, zal iedereen direct Google noemen. In het eerste kwartaal van 2016 bedroeg het marktaandeel van Bing in Nederland 2,92%. In de 6 maanden daarvoor was dit 2,57%. Dit is bijna niets ten opzichte van Google natuurlijk. Lees verder waarom je wel iets met Bing wilt doen.
Bing steeds vaker standaard zoekmachine
Bing wordt steeds vaker geleverd als standaard zoekmachine. Microsoft stelt Bing als standaard zoekmachine in vanaf Windows 8. Maar ook Apple gebruikt Bing als standaard zoekmachine in de laatste modellen.
Minder concurrentie
Omdat Google nog steeds de meeste gebruikers heeft, adverteren de meeste partijen in Google. Hierbij wordt Bing vaak vergeten. In Bing zul je niet dezelfde kwantiteit vinden qua aantallen kliks en bezoeken. Maar de kans dat je bovenaan staat en weinig betaalt per klik, is wel een stuk groter. Een kleine investering kan al snel veel opleveren.
Campagnes importeren uit Google
Een andere mooie feature van Bing is dat al jouw Google campagnes rechtstreeks te importeren zijn. Zo hoef je niet alle campagnes vanaf nul op te zetten. Uiteraard dienen de campagnes wel apart geoptimaliseerd te worden.
Nieuwe extensie: image extension
Bing probeert zich te onderscheiden van Google. Daarom is er een nieuwe extensie ontwikkeld, de image extension. Hiermee kun je tekstadvertenties uitbreiden met afbeeldingen van je product, dienst of merk. Dit ziet er bijvoorbeeld zo uit.
Deze extensie is nog in ontwikkeling. Bing is bezig met de optie van het vertonen van meerdere afbeeldingen in een advertentie. Volgens Bing gaat dat er ongeveer uitzien zoals hieronder. Interessante mogelijkheden dus om bijvoorbeeld je Specials of type kamers te presenteren.
Foto: GaudiLab / Shutterstock