Opinie

Een column om in te lijsten

(zoals verschenen in Entree Magazine) Het zal elke hotelier bekend voorkomen: het PMS (property management system) loopt weer eens vast, kan niet wat u wilt...

Dág hotelbranche

(zoals verschenen in Entree Magazine) Drie jaar geleden hadden nog maar weinig hoteliers gehoord van Airbnb. “Is het een nieuwe luchtvaartmaatschappij?”, was toch wel één...

Prijzencircus – Edwin van der Meijde

Opinie van Edwin van der Meijde, eigenaar van Hotel Pincoffs Rotterdam, naar aanleiding van de column van Ivo Weyel in de NRC over de 'inflatie' van awards en prijzen voor hotels.

De cirkel van invloed in Hotels

Bekend gevoel? Je hebt het idee dat het net niet lekker genoeg loopt in jouw hotel of jouw afdeling. Je haalt de omzetten niet, er zijn minder gasten, de service blijft echt al een tijdje achter maar ja, de economie werkt ook niet mee en het weer van de laatste weken was ook al niet best. Logisch dat het allemaal wat minder gaat. Toch?

Opinie Hotel Marketing Ontwikkelingen

Drie vragen over hotelmarketing ontwikkelingen aan drie hoteliers. Rene Wildeman (GM Hotel Amsterdam – De Roode Leeuw), Bart Blikman (GM Carlton President Hotel) en Lucy van Alphen (A-Sense Hospitality) geven hun opinie over recensiewidgets, mobile (apps) en besteding van het marketing budget.

Dutch Hotel Award Winnaar blikt terug

In juni van dit jaar ontving het Palace Hotel in Noordwijk de Dutch Hotel Award, een prijs voor een hotel waarvan het managementteam zich op een unieke manier onderscheidend heeft gemanifesteerd. André Aaij, General Manager van het Palace Hotel, blikt terug op het winnen van de award en de impact hiervan op het hotel.

Relevantie is Key in de E-mail Marketing Strategie van Hampshire Hotels

Hampshire Hotels maakte begin dit jaar een grote verandering door op het gebied van e-mailmarketing. De hotelgroep, bestaande uit 90 hotels in de Benelux, stond voor de uitdaging om de moordende concurrentie aan te gaan met andere ketens, maar ook met Online Travel Agencies (OTA’s). Hoe zorg je dat je opvalt, je onderscheidt en dat je nieuwsbrief uiteindelijk leidt tot meer omzet? Ewoud Frielink, E-Commerce Executive van Hampshire Hotels, geeft een kijkje in de keuken.

R. Payer – Als je Stijl hebt, bestaat er geen Concurrentie

Op 10 juli 1962 werd het eerste internationale hotel van Nederland geopend door Conrad Hilton en Z.K.H. Prins Bernhard. Aan de Apollolaan in Amsterdam stond een van de eerste Hilton hotels in Europa. Dit jaar viert het hotel, onder leiding van General Manager Roberto Payer, haar 50-jarig jubileum. Payer kwam ruim veertig jaar geleden vanuit Italië naar Nederland om z'n carrière bij Hilton te starten en is inmiddels al 20 jaar de General Manager van Hilton Amsterdam. Hotelierfocus sprak met hem over de afgelopen 50 jaar en de toekomst.

Van Hotelier naar Ondernemer

Rogier Braakman bouwde samen met z’n compagnon Gui de Vries binnen een paar jaar de succesvolle keten Sandton Hotels op. In 2004 startten ze met één hotel in Eindhoven en dit jaar bestaat Sandton uit een collectie van 19 hotels in Nederland, België, Frankrijk en Curacao. Rogier Braakman vertelt hoe ze deze groei hebben kunnen maken.