Onderzoek

Branded campagnes worden duurder

In februari 2016 heeft Google een flinke wijziging doorgevoerd. Waar voorheen in de linkerkolom 3 advertenties bovenaan stonden en er ook nog eens 7...

Wat willen gasten van hotel WiFi?

Eerder dit jaar toonde het wereldwijde Hotelvoorzieningenonderzoek 2015 van Hotels.com aan dat gratis WiFi de belangrijkste factor is bij het kiezen van een hotel....

Onderzoek door TripAdvisor toont aan dat reageren op reviews van invloed is op reserveringsaanvragen

TripAdvisor, één van de grootste reiswebsites ter wereld, heeft onlangs een onderzoek gedaan naar de belangrijkste factoren die de betrokkenheid (engagement)* van reizigers vergroot...

Hotelkosten in de herfst: prijzen in Eindhoven en internationale metropolen flink gestegen

De algemene consumentenprijzen in Nederland zijn in vergelijking tot vorige maand licht gestegen. Veel hotels in heel Nederland hebben daarentegen gezorgd voor een meevaller...

Stijging gemiddelde hotelkamerprijs in Nederland

De gemiddelde kamerprijs in Nederland was afgelopen halfjaar € 124, een stijging van 2% ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Wereldwijd steeg de...

Overtuig gasten om direct te boeken bij uw hotel

Een drankje bij aankomst, gratis gebruik van de minibar of een upgrade naar een betere kamer. Allemaal manieren om de gast te overtuigen om direct bij uw hotel te boeken in plaats van een reservering bij een OTA te maken...

De opkomst van het particuliere aanbod

Het kleinschalige particulier aanbod stijgt. Er is een toename van het het aantal Bed & Breakfast en ook kamerverhuur en huisruil komen steeds vaker voor. Wat zijn de gevolgen voor de hoteliers?

Opnieuw hapering hotelmarkt

De Nederlandse hotelmarkt heeft in 2012 opnieuw een omzetdaling moeten verwerken. Uit onderzoek van Horwath HTL blijkt dat de zowel de bezettingsgraad als de kamerprijzen zijn gedaald. Daarmee is een hapering gekomen in het toch al moeizame herstel sinds het begin van de crisis in 2008. Voor 2013 wordt wel weer een nieuwe groei verwacht.

Personeel: Scripts & Authenticiteit

Veel hotels maken gebruik van scripts om bepaalde taken en diensten consistent te laten uitvoeren door hun frontline personeel. Hoe gedetailleerd zo’n script is en in hoeverre het personeel zich strikt aan die scripts moet houden, kan variëren per taak of situatie.

Hotels & Facebook: Meer Interactie

Het is gelukt om een groot aantal fans te creëren op Facebook. Maar hoe en wanneer zijn deze fans het beste te bereiken? Hoe kunnen hotels ervoor zorgen dat er meer interactie plaats vindt? LinchpinSEO onderzocht dit onder meer voor de reisbranche en kwam tot een aantal opmerkelijke conclusies.