Facebook blijft innoveren. Naast de 360 Photos kunnen hotels nu ook adverteren met Facebook Canvas: eigenlijk een soort miniwebsite binnen Facebook.
Voorheen was het al mogelijk om met 1 foto, een caroussel of een kleine slideshow het hotel te promoten. Waar veel hotels tegenaan lopen, is dat het soms moeilijk is om de boodschap goed over te brengen. Met Facebook Canvas komt daar verandering in. Via een soort miniwebsite kun je een vorm van storytelling overbrengen naar de gast.
Hoe werkt Facebook Canvas?
Facebook Canvas is alleen op mobiele apparaten te gebruiken. Met deze advertentievorm kunnen bedrijven een ervaring overbrengen nadat men op de preview in hun tijdlijn hebben geklikt.
Een canvas kan bestaan uit een combinatie van afbeeldingen, slideshows, teksten, video’s, linkjes en call-to-actions.
Hoe ziet een Facebook Canvas eruit?
Met Facebook Canvas kun je zoals gezegd alle kanten op. Kijk maar eens naar het Canvas van Hotel Groep Texel, waarin wordt weergegeven wat je kunt doen op Texel en waarom je wilt boeken bij Hotel Groep Texel.
Maar ook bij restaurants werkt dit goed, waar een ervaring zeer goed vertaald kan worden naar Canvas. Zoals hieronder van Bar & Brasserie OCCO.
Gemiddeld worden de Facebook Canvas advertenties tussen de 18 en 71 seconden bekeken. Enorm lang als je bedenkt hoe snel men door hun Facebook timeline scrollt. Wij zijn benieuwd welke hotels Facebook Canvas op een creatieve en unieke manier gaan inzetten.
Foto: Shutterstock: Twin Design