Hoe Hoteliers pindakaas zouden verkopen

Volgende maand verschijnt op Hotelierfocus.nl een artikel over de Choice Paradox. Het idee dat "hoe meer opties of keuzes worden aangeboden, hoe beter het...

Hotels & Facebook: Meer Interactie

Het is gelukt om een groot aantal fans te creëren op Facebook. Maar hoe en wanneer zijn deze fans het beste te bereiken? Hoe kunnen hotels ervoor zorgen dat er meer interactie plaats vindt? LinchpinSEO onderzocht dit onder meer voor de reisbranche en kwam tot een aantal opmerkelijke conclusies.

Travelers Choice Awards 2013 Bekend Gemaakt

Een award winnen voor het Beste Hotel van Nederland is al een hele prestatie. Deze award voor de tweede keer achtereen winnen, is een hele uitdaging. The Toren Hotel in Amsterdam is het echter wederom gelukt om de Travelers' Choice Award 2013 te winnen voor het beste hotel in Nederland! Kasteel Engelenburg en Hotel Okura Amsterdam complementeren het podium. De top 25 hotels van Nederland wordt wederom gedomineerd door Amsterdamse hotels.

Populairste Artikelen in 2012

Voordat we het nieuwe jaar ingaan, blikken we nog een keer kort terug op 2012. In 'hotelland' vonden namelijk diverse grote ontwikkelingen plaats: De sterke opkomst van websites als AirBNB.com, de verdere uitrol van Google Hotel Finder, nieuwe kansen op het gebied van mobile, maar toch ook de groeiende afhankelijkheid van boekingwebsites. Hoe kun je als hotel het beste omgaan met deze ontwikkelingen? De populairste artikelen van 2012 hebben we nog een keer hieronder op een rijtje gezet!

Top Boutique Hotels in de Wereld

Het Amsterdamse Boutique Hotel The Toren is uitgeroepen tot Best City Boutique Hotel in the World. Eigenaar Eric Toren vertelde eerder dit jaar al aan Hotelierfocus over de 'Toren-filosofie', nadat het hotel een Tripadvisor Travelers’ choice award gewonnen had voor Beste Hotel in Nederland. Elke hotelier zou eigenlijk eens in The Toren moeten verblijven om te begrijpen hoe het hotel een verschil maakt in de ervaring van gasten. En omdat je overal ter wereld ziet dat Boutique hotels de ranglijsten van recensiewebsites aanvoeren, hebben we hieronder nog eens 9 extra excuses voor korte dan wel lange (uiteraard zakelijke...) tripjes op een rij gezet. Uiteraard beschikken ze allemaal over unieke kamers en een fantastische inrichting, maar het is voornamelijk het niveau van service dat deze hotels zo succesvol maakt.

Hotelprijzen onder druk – HOSTA 2012 rapport

De Nederlandse hotelindustrie blijft last ondervinden van de moeizame economische ontwikkelingen. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van adviesbureau Horwath HTL dat vandaag wordt gepresenteerd in het ING Hoofdkantoor. Ondanks een stijging in de bezettingsgraden en kamerprijzen in 2011, blijven de resultaten onder het niveau van voor de crisis. De huidige economische terugval drukt ook de verwachtingen voor 2012.

Storytelling in hotels, meer dan een communicatiestrategie

Coen Schelfhorst, Adjunct Directeur Horeca Efteling, vertelt in dit artikel over het toepassen van storytelling in de hotelbranche. "Storytelling kan worden gebruikt om je te onderscheiden in een concurrerende markt. Het kan leiden tot een sterk imago, zal leiden tot blijvende herinneringen van gasten, het kan de communicatie- en marketing strategie faciliteren en het zorgt voor mond-tot mond reclame."

Travelers Choice Awards 2012 bekend gemaakt

The Toren Hotel in Amsterdam heeft de Travelers' Choice Award 2012 gewonnen voor beste hotel in Nederland. Hilton Hotel Den Haag en Banks Mansion Amsterdam complementeren de top 3. De top 25 hotels in Nederland wordt gedomineerd door Amsterdamse hotels.

Populairste Artikelen Hotelierfocus.nl 2011

POPULAIRSTE ARTIKELEN IN 2011. Hierbij een overzicht van de top 25 populairste artikelen op Hotelierfocus.nl in 2011. De belangrijkste keywords en thema's van het jaar...

Van Minibars naar Vending Machines, een Succes?

Een minibar op de hotelkamer leek jarenlang een point of parity voor (upscale) hotels te zijn. Een minibar op elke kamer was een basic service. Echter, de kosten aan ‘onderhoud’ van minibars zijn behoorlijk hoog. Extra uren om de minibars te vullen en administratie bij te houden, relatief veel waste (producten over de houdbaarheidsdatum heen) en de fraudegevoeligheid, leiden ertoe dat hotels naar andere oplossingen zoeken. Frederik Reimers (GM, Carlton Oasis) en Bart Blikman (GM, Carlton President) vertelden Hotelierfocus over het vervangen van minibars door vending machines in hun hotels.