Hotel Reputation Management: Omgaan met klachten en reviews

Alle gasten met een goed gevoel laten vertrekken zou natuurlijk altijd al de hoogste prioriteit van bedrijven in de gastvrijheidbranche moeten zijn. De ontwikkelingen van online reviewwebsites en andere social media hebben deze prioriteit nog maar eens benadrukt en geleid tot een nieuwe fancy term: Online Reputation Management. Lucy van Alphen (A-Sense Hospitality / AVA Hotel Athene) en Caroline Receveur (Mint Hotel Amsterdam) geven hun opinie over het omgaan met klachten en online reviews.

Hotel Marketing Strategie: Target Marketing & SWOT Analyse

Een gedegen marketing strategie is de basis om op lange termijn nieuwe gasten te blijven aantrekken. Target Marketing, het richten op specifieke doelgroepen en een SWOT Analyse (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats) van het hotel vormen het fundament van een marketing strategie. In dit artikel geven Lucy van Alphen (A-Sense Hospitality / AVA Hotel Athene), Hans Vugts (Hotel Casa 400) en Stella van der Sluis (Hotel Papendal) hun visie op de rol van Target Marketing en SWOT Analyse in hun hotel.

Het Belang van Underselling voor Hotels

Waar hotels vroeger relatief gemakkelijk konden wegkomen met het oversellen van hun product, lijkt het undersellen nu meer dan ooit de manier naar succes. Oversellen wordt direct afgestraft, terwijl underselling kan worden beloond met hoge review scores.

Hotel Apps voor Mobiel en Tablets

In de laatste paar maanden zijn veel nieuwe mobiele applicaties (‘apps’) van hotels en hotelketens op de markt gebracht voor onder meer de iPhone en de iPad. Hotelierfocus.nl heeft een aantal van deze hotel apps uitgeprobeerd. De meest opvallende apps worden hieronder besproken.

Een Nieuw Hotel in de Markt: Mint Hotel

Op 27 mei opende het Mint Hotel in Amsterdam haar deuren. Hotelierfocus vroeg aan Caroline Receveur (General Manager) en Herman van de Vliet (Commercial Manager) hoe zij het Mint Hotel in de Amsterdamse hotelmarkt hebben geplaatst. Een uniek gebouw op een prominente locatie, een sterke band met de locale markt en de actieve rol op de social media gaven Mint Hotel Amsterdam meteen een goede start.

Lancering Hotel Finder en focus op Google Recensies

De lancering van Google Hotel Finder in de VS geeft een duidelijk signaal aan hotel marketeers dat Google binnenkort een nog belangrijker distributie- en marketingkanaal voor hotels kan worden. De introductie van social network Google +, de nieuwe focus op recensies in Google Places en de optie om de kamerprijzen van aanbieders in een split second te vergelijken, maakt van Google een interessant startpunt voor het kiezen en boeken van hotels.

Hotel Sales Kanalen – Eline Gerdes

Nieuwe online sales- en distributiekanalen schieten als paddenstoelen uit de grond in de hotelbranche. Hotelierfocus vroeg aan Eline Gerdes (Marketing & Communications Manager Casa 400 Hotel) haar opinie over een aantal sales kanalen.

Hotels op Facebook Pages

Facebook Pages wordt onder hotel marketeers een steeds populairder marketing tool. Vaak blijft het nog bij het posten op de “Wall” en het plaatsen van foto’s in een album. Maar Facebook Pages biedt steeds meer customization opties aan. In dit artikel een aantal voorbeelden van hotels die hun pagina naar een hoger niveau hebben getild.

Onderzoek Online Hotel Marketing

Uit een nieuw onderzoek van TripAdvisor blijkt dat hoteliers meer zouden willen uitgeven aan SEO, SEM en banner advertenties (63%), social media (39%), mobiele marketing (27%), email marketing (22%) en betaalde vermeldingen op recensie websites (17%)...

Google: de +1 Knop voor Hotels

De komende weken wordt aan de zoekresultaten en advertenties op Google een +1-knop toegevoegd, waarop gebruikers kunnen klikken om uw advertenties aan te bevelen. Google legt uit hoe de +1-knop kan werken voor een hotel.