Uit een nieuw onderzoek van TripAdvisor blijkt dat hoteliers meer zouden willen uitgeven aan SEO, SEM en banner advertenties (63%), social media (39%), mobiele marketing (27%), email marketing (22%) en betaalde vermeldingen op recensie websites (17%).

TripAdvisor onderzocht ook waar hoteliers op dit moment hun online marketing budget aan besteden. Aan SEO, SEM en banner advertenties werd 31% van het budget gespendeerd. Andere significante bestedingen waren lidmaatschappen (16%) en commissies aan boekingsites (12%).

Daarnaast bleek dat voor hoteliers de grootste focus ligt op mobiele marketing. Liefst 92% van de hoteliers vond het belangrijk dat gasten via hun mobiel makkelijk een kamer kunnen boeken.

Social Media
Van de respondenten met activiteiten op social media, zag 60% TripAdvisor als het meest effectieve social medium. Facebook (22%) en Twitter (16%) werden ook genoemd als effectieve social media tools.

De hoteliers gebruikten social media vooral voor het plaatsen van promoties en speciale aanbiedingen (54%), het beantwoorden van vragen (48%), het promoten van evenementen (40%), het delen van branche nieuws (26%) en het promoten van prijsvragen/contests (18%).

Promotie
Uit het onderzoek bleek verder dat de meeste hoteliers (76%) hun eigen website gebruiken om promoties aan te bieden. Email (52%) en social media (44%) waren ook veel gebruikte kanalen, gevolgd door recensiewebsites (25%) en boekingsites (21%).

Methode
Het onderzoek werd gehouden onder Amerikaanse hoteliers, tussen 18 mei en 3 juni van dit jaar. In totaal deden 770 hoteliers mee aan de enquĂȘte.

Foto: GaudiLab / Shutterstock