Hotel Apps voor Mobiel en Tablets

In de laatste paar maanden zijn veel nieuwe mobiele applicaties (‘apps’) van hotels en hotelketens op de markt gebracht voor onder meer de iPhone en de iPad. Hotelierfocus.nl heeft een aantal van deze hotel apps uitgeprobeerd. De meest opvallende apps worden hieronder besproken.

Update Creatieve, Inspirerende en Innovatieve Hotels

Vandaag een update van onze lijst met Creatieve, Inspirerende en Innovatieve Hotels. Townhouse Hotel Maastricht, de keten Postillion Hotels en het Lloyd Hotel & Cultural Embassy Amsterdam zijn aan deze lijst toegevoegd.

Hotels van Accommodatie en Services, naar Experience

Door het centraal stellen van de experience voor de gast, in plaats van te denken in termen van accommodatie en service, kan een hotel zich beter onderscheiden van de concurrentie.

Creatieve, Inspirerende en Innovatieve Hotels

We hebben een lijst samengesteld van Nederlandse hotels en hotelketens die zich onderscheiden door innovaties, unieke concepten of creatieve marketing. Deze 'inspiratie lijst' zal continu worden bijgewerkt.

Hans Vugts en Eline Gerdes (Casa 400) op Hotelierfocus.nl

Vanaf volgende maand zullen een aantal pro-actieve hoteliers bijdrages gaan leveren op Hotelierfocus.nl. In de vorm van artikelen, opinies en (video)interviews zullen zij hun visie geven op verschillende aspecten van de hotellerie. Vandaag een korte video-introductie van Hans Vugts  (General Manager) en Eline Gerdes (Marketing Executive) van het innovatieve Casa 400 Hotel in Amsterdam.

Hotels zitten niet in de Hotel Business

In 1960 verscheen in de Harvard Business Review misschien wel het meest bekende marketing artikel ooit: Marketing Myopia van Theodore Levitt. In dit artikel legt Levitt uit dat veel bedrijven hun markt te beperkt zien en niet begrijpen welke behoeften van de consumenten ze eigenlijk vervullen. Dit lijkt nu meer dan ooit van toepassing op de hotelbranche.

Hotels te Afhankelijk van Boekingsites?

Nu hotels te maken krijgen met steeds meer stringente voorwaarden om samen te (blijven) werken met boekingsites, lijkt het erop dat hotels te afhankelijk zijn geworden van deze sites. De onderhandelingspositie van succesvolle boekingsites is zo ontzettend sterk dat veel hotels geen andere keuze hebben dan deze nieuwe voorwaarden te accepteren. Er kan dan ook afgevraagd worden of er nog sprake is van een gezonde relatie tussen de twee partijen. Hoe is deze situatie ontstaan?

Maak uw Website en Twitter persoonlijker

In de hospitality industrie hoort het personeel een belangrijke functie te vervullen. Veel gasten willen echter meer dan alleen een een goede accommodatie, zij willen ook goede en persoonlijke service van het hotelpersoneel. Hoe kan het dat dit aspect zo weinig aandacht krijgt bij de marketing communicatie van de hotels?