In de hospitality industrie hoort het personeel een belangrijke functie te vervullen. Veel gasten willen meer dan alleen een goede accommodatie, zij willen ook goede en persoonlijke service van het hotelpersoneel. Hoe kan het dat dit aspect zo weinig aandacht krijgt bij de marketing communicatie van hotels?
Een aantal voorbeelden van websites en twitteraccounts die wel persoonlijker zijn gemaakt:
Het InterContinental Hotel New York Barclay heeft op de website een ‘concierge video tour’. De conciërge van het hotel laat in een aantal minuten de omgeving van het hotel en bijzondere plekken in New York zien.
The Dylan Hotel in Amsterdam heeft een aparte sectie (‘Staff’) op hun website gecreëerd waarin diverse personeelsleden worden gepresenteerd met naam, foto en hun eigen tekst over de persoonlijke service bij The Dylan.
Aalborg Hotel in Amsterdam stelt haar team voor op de website, met namen en foto.
Hotel Casa 400 maakt haar twitter-account persoonlijker door een foto van het hotelteam als profielfoto te gebruiken:
Qbic Hotels gaat nog verder in het persoonlijker maken van haar twitteraccount door de twitteraars van Qbic Hotels voor te stellen met naam, foto en een afkorting. Hierdoor wordt duidelijk wie precies van Qbic Hotels een tweet heeft verzonden:
Foto: PiXXart / Shutterstock