National Geograhpic introduceert ‘Unique lodges of the world’
National Geographic heeft onlangs de website ´Unique lodges of the world´ gelanceerd. Op de website staat een collectie van lodges die geselecteerd zijn volgens verschillende criteria. Zo moet elke lodge een uniek en authentiek design en karakter hebben, de service van topkwaliteit zijn en speelt duurzaam ondernemen een belangrijke rol.

NG-lodges-collection

De collectie bestaat vooralsnog uit 24 boetiekhotels waarvan 1 uit Europa (Kapari Natural Resort, Santorini, Griekenland). Op de website van Unique lodges of the world kunnen bezoekers onder andere filteren op activiteiten zoals kayakken, snorkelen, vogelspotten en culinaire ervaringen.

Een kamer reserveren vanuit je auto

Een kamer reserveren vanuit je auto

Met de nieuwe update van OnStar, het hulpsysteem van General Motors, is het voor abonnees mogelijk om direct hotels te boeken vanuit de auto. Met de abonnementendienst kunnen gebruikers, door middel van een druk op de OnStar knop, in direct contact komen met een boekingsagent. Via deze tussenpersoon kan er vervolgens een hotel geboekt worden. OnStar is beschikbaar over de gehele autolijn van General Motors in de V.S., Canada en China.

TripAdvisor neemt IENS over

TripAdvisor-neemt-IENS-over

TripAdvisor, één van de grootste reiswebsites ter wereld, heeft de restaurantwebsite IENS overgenomen. De overname omvat ook SeatMe.nl, de reserveringswebsite waarmee IENS in 2012 samenging. Details over het bedrag en de voorwaarden werden niet bekendgemaakt, maar volgens de Volkskrant is er ongeveer 10 miljoen euro mee gemoeid. IENS en Seatme.nl blijven vanuit hun hoofdkantoor in Amsterdam werken.

Booking.com lanceert Booking Now
Booking.com heeft een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd. Met de app Booking Now kunnen reizigers die binnen 48 uur een hotelkamer nodig hebben in slechts 2 tikken boeken. Door gebruik te maken van verschillende data, waaronder het gedrag van de gebruiker en GPS-technologie, biedt de app gepersonaliseerde zoekresultaten aan. Daarnaast dient elke nieuwe gebruiker een reizigersprofiel aan te maken om specifieke wensen aan te geven zoals gewenste prijsklasse, ontbijt en WiFi.

Volgens Booking.com wordt wereldwijd bijna de helft van alle last-minute reserveringen (aankomst binnen 48 uur) gemaakt op een mobiel apparaat. Met de lancering van Booking Now investeert Booking.com in de mobiele markt en speelt het in op de spontane reiziger die gebruik maakt van meerdere (mobiele) apparaten en per direct op zoek is naar een accommodatie.

Op dit moment is de app Booking Now alleen nog beschikbaar voor iPhone in de V.S. en Canada. De komende weken wordt de app wereldwijd uitgerold.

Foto: GaudiLab / Shutterstock