Best Western International lanceert een tweetal nieuwe concepten: een stijlvol boutique hotelconcept en een nieuwe soft-brand. De lancering van beide concepten vond plaats tijdens de internationale Best Western conferentie 2014 (in Toronto, Canada).

 

Vīb
Het nieuwe boutique hotelconcept Vīb (spreek uit: Vibe: [vaaib]) draait om stijl en technologie en beantwoordt aan de vraag van de hedendaagse connected traveller.
Vīb, kort voor ´Vibrant´ is een hotelconcept speciaal ontwikkeld voor internationale steden. Het concept is ontwikkeld om kosteneffectief te bouwen in dichtbebouwde, stedelijke gebieden. Modern en dynamisch design staan in functie van een comfortabel, hightech en verantwoord hotelverblijf.

Vīb hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving uitstraalt en waar gasten middels interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de comfortabele en chique kamers vinden gasten ruim voldoende stopcontacten (met usb-poorten) en smart-tv´s om on-demand content te bekijken. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech, maar intieme en persoonlijke sfeer. Ieder Vīb hotel beschikt over:

•        24/7 Grab-n-go bar voor drankjes en premium bites

•        bar met gezellige openhaard waar gasten zich thuis voelen

•        Zen Zone om te relaxen en ontspannen

•        relaxte en stijlvolle plekken om te gamen

•        uitgebreide fitnessfaciliteiten 24/7 geopend

•        moderne werkplekken in alle kamers

BW Premier Collection
Tegelijk met Vīb is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben. Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit, zullen zich niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards® punten en de hotels kunnen indien gewenst services (zoals sales support en designadvies) afnemen bij Best Western.

David Kong – CEO Best Western International: “We zien dat de wensen en behoeften van reizigers veranderen en het is onze taak om bij te blijven. De lancering van Vīb en de BW Premier Collection vertegenwoordigen een koerswijziging van ons merk om de groeiende en verschuivende behoeften van onze gasten/klanten en reizigers in het algemeen tegemoet te komen.” “Deze twee initiatieven stellen ons in staat nieuwe consumentendoelgroepen en investeerders en ontwikkelaars aan te spreken en tegelijkertijd de van Best Western verwachte toegevoegde waarde en service te handhaven”.

Zowel Vīb als de BW Premier Collection worden wereldwijd gelanceerd, met de focus op stedelijke toplocaties over de hele wereld. Best Western heeft wereldwijd bijna 400 hotelprojecten in de pijplijn. Focusgebieden zijn Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.

Foto: Syda Productions // Shutterstock