Een overzicht van de laatste ontwikkelingen op het gebied van hotel marketing. De digitalisering bij Hilton, video reviews en Groupon legt focus op Last-minute boekers

Video reviews met Vippre
Met de applicatie Vippre is het mogelijk om eenvoudig een video review te maken. De bedenker van Vippre is de Nederlander Han Dirkx. Volgens Dirkx werd het tijd voor eerlijke en duidelijks reviews. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, lijkt het uitgangspunt van Vippre te zijn. De applicatie is op dit moment alleen nog beschikbaar voor iPhone. De onderstaande video toont hoe Vippre werkt.

De digitalisering bij Hilton Worldwide
Eind 2014 is het voor gasten met een Hilton Hhonors account mogelijk om via hun mobiele apparaat in te checken en een kamer te kiezen op basis van een digitale plattegrond van het hotel. Daarnaast kunnen gasten hun verblijf upgraden en speciale verzoeken indienen. De digitale check-in zal aan het einde van dit jaar beschikbaar zijn bij meer dan 4.000 hotels van Hilton Worldwide in 80 verschillende landen. Het digitaal uitchecken is op dit moment al beschikbaar in alle hotels in de Verenigde Staten en zal eind 2016 ook wereldwijd worden ingevoerd.

De digitalisering bij Hilton lijkt onverminderd door te gaan. Volgend jaar begint Hilton met het implementeren van een technologie waarmee gasten met behulp van een smartphone de deur van hun geboekte kamer kunnen openen.

Last-minute boeken via Groupon app
Deze maand heeft Groupon de mobiele applicatie Getaway Toninght gelanceerd. Met deze app richt Groupon zich op de last-minute aanbiedingen. Mobiele gebruikers kunnen via de app profiteren van last-minute aanbiedingen terwijl hoteliers hun onbezette kamers op het laaste moment kunnen ‘dumpen’. “We worden steeds meer een full-service inventory management oplossing voor onze partners”, aldus Groupon woordvoerder Nicholas Halliwell..

Foto: d8nn / Shutterstock