Update Twitter
Uw Twitter profiel krijgt een nieuw uiterlijk. De verschillende richtlijnen omtrent de ideale afmetingen van uw profielfoto en header worden van te voren duidelijk gecommuniceerd. Naast de aanbevolen afmetingen is het echter wel van belang om rekening te houden met de verhoudingen van de gekozen afbeelding. De headerfoto op het Twitterprofiel heeft een 3:1 verhouding maar op mobiele apparaten is de verhouding 2:1. Voor het plaatsen van boodschappen op de afbeelding dient u dus rekening te houden met de verschillende toegepaste verhoudingen.

Naast de grotere profielfoto en header, zorgt de update voor nog een aantal veranderingen in de webversie van uw Twitter profiel. De belangrijkste veranderingen op een rijtje:

  • Beste Tweets: Uw meest populaire tweets zullen groter worden weergegeven, op deze manier kunnen gebruikers uw ‘beste’ content beter te vinden.
  • Pinned Tweet: Plaats uw favoriete tweet bovenaan uw Twitter profiel.
  • Gefilterde Tweets: Met deze functie kunt u andere Twitter profielen bekijken met behulp van filters zoals: toon tweets met foto’s/video’s of tweets met reacties.
Met de pinned tweets kunt u meer aandacht geven aan een geplaatse tweet.

Het uploaden van meerdere foto’s bij een tweet is nu ook mogelijk. Bij een tweet kunnen maximaal vier foto’s geplaatst worden. @Marriott maakt er al handig gebruik van door mensen te laten kiezen uit verschillende foto’s in een tweet.

Een V.I.P. met een V.I.B.
Gasten van het Ushuaïa Ibiza Beach hotel en het Hard Rock Hotel op Ibiza, kunnen gebruik maken van Very Important Bracelets (VIB’s). Deze armband functioneert als kamersleutel en als betaalmethode voor eten en drinken. Daarnaast kunnen gasten met een armband sneller in- en uitchecken bij het hotel. Er zijn echter wel kosten verboden aan de armband; een VIB kost €29 per stuk.

Een wereldwijd check-in-systeem voor Accor.
Minder administratie en andere formaliteiten bij het inchecken en meer persoonlijk contact tussen de hotelier en de gast. Met behulp van digitale technologie wil Accor de gast een warm welkom geven. Het nieuwe check-in-systeem werkt in 4 stappen:

  • 2 dagen voor aankomst in het hotel, kunnen gasten online hun check-in voorbereiden.
  • Op de dag van aankomst, ontvangen gasten een welkomstbericht via de SMS met daarin informatie omtrent de hotelkamer en praktische informatie over de bereikbaarheid van het hotel, parkeerinformatie etc.
  • Wanneer gasten arriveren in het hotel, ligt de kamersleutel klaar en is er geen verdere administratie nodig.
  • Op de dag van vertrek, kunnen gasten eenvoudig vertrekken door de sleutel in te leveren. De factuur ontvangen ze via de e-mail.

De online check-in is beschikbaar voor reizigers die direct boeken via de websites van Accor, telefonisch reserveren of in het bezit zijn van een loyaliteitskaart. Het nieuwe systeem is getest in Frankrijk, Engeland, Italië, België en Nederland. Accor heeft de ambitie om het systeem bij 1.000 hotels te implementeren voor het einde van 2014.

Hotels boeken via Low-cost luchtvaartmaatschappijen

Een recent onderzoek van Skift.com geeft inzicht in de (matige) populariteit van het boeken hotels via een low-cost luchtvaartmaatschappij. Door data van Similarweb te analyseren, heeft Skift.com een overzicht gemaakt van het aantal bezoekers op de websites van verschillende luchtvaartmaatschappijen. De pagina’s waarop hotels geboekt kunnen worden, blijken relatief weinig bezoekers te krijgen.

Hotel Section Monthly Visits Total Monthly Visits Percentage of Traffic
EasyJet 6.8M 227M 3%
Ryanair 950K 369M 0.26%
Lionair 270K 64M 0.42%
Southwest 930K 286M 0.33%
Jetblue 560K 130M 0.43%
Gol None 109M 0%
Air Asia* 8M 125M 6.4%
Air Tran None 42M 0%
WestJet 95K 46M 0.21%
Jetstar 670K 104M 0.64%

* Periode van 6 maanden in verband met nieuw design van de website.

Foto: dennizn / Shutterstock