Waarom zijn loyale gasten zo waardevol voor jouw hotel? Hieronder 7 redenen om te investeren in jouw netwerk van bestaande klanten. Kostenbesparingen, extra omzet en mond-tot-mondreclame, wat wil je nog meer?
1) Lagere acquisitiekosten
Loyale gasten boeken vaak rechtstreeks bij het hotel, waardoor bespaard wordt op distributiekosten.
Loyale gasten boeken vaak rechtstreeks bij het hotel, waardoor bespaard wordt op distributiekosten.
2) Basis winst
Gasten verblijven in een hotel voor een prijs die normaal gesproken hoger is dan de kosten van verblijf. Dit is de basis winst. Hoe langer het hotel de gast als vaste klant kan behouden, hoe hoger deze basis winst.
Gasten verblijven in een hotel voor een prijs die normaal gesproken hoger is dan de kosten van verblijf. Dit is de basis winst. Hoe langer het hotel de gast als vaste klant kan behouden, hoe hoger deze basis winst.
3) Hogere prijs
Loyale gasten zijn minder prijsgevoelig dan nieuwe gasten. Ze zijn eerder bereid een hogere prijs te betalen voor een kamer.
Loyale gasten zijn minder prijsgevoelig dan nieuwe gasten. Ze zijn eerder bereid een hogere prijs te betalen voor een kamer.
4) Omzetgroei per gast
Loyale gasten verhogen hun uitgaven met de tijd. Ze nemen bijvoorbeeld een upgrade, betaalde services en eten vaker in-house.
5) Lagere operationele kosten
Meer efficiency als de hotelketen de gast leert kennen (door het bewaren van zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren) en de gast bekend raakt met het hotelmerk. Dit bespaart tijd bij check-in en in de communicatie van de voorkeuren van de gast en de aangeboden faciliteiten/services van het hotel (welke services worden aangeboden? Hoe kan ik ze gebruiken?).
Meer efficiency als de hotelketen de gast leert kennen (door het bewaren van zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren) en de gast bekend raakt met het hotelmerk. Dit bespaart tijd bij check-in en in de communicatie van de voorkeuren van de gast en de aangeboden faciliteiten/services van het hotel (welke services worden aangeboden? Hoe kan ik ze gebruiken?).
6) Aanbevelingen
Hoe loyaler een gast is, hoe groter de kans is dat deze mond-tot-mond reclame maakt voor het hotelmerk.
Hoe loyaler een gast is, hoe groter de kans is dat deze mond-tot-mond reclame maakt voor het hotelmerk.
Een gast die via een persoonlijke aanbeveling is gekomen is vaak winstgevender dan een gast die via een advertentie of promotie bij het hotel is gekomen.
7) Vergevingsgezind
Een loyale gast is eerder vergevingsgezind in een situatie waarin een hotel een fout maakt en zal in dat geval minder snel overstappen naar een concurrent.
Een loyale gast is eerder vergevingsgezind in een situatie waarin een hotel een fout maakt en zal in dat geval minder snel overstappen naar een concurrent.