Recentelijk heeft Facebook weer wat nieuwe functies gelanceerd. Waaronder Canvas, de optie om een Facebookpost in meerdere talen te plaatsen en de profielvideo. Wat kunnen we met deze nieuwe opties en hoe kunnen we deze features gaan inzetten?

Storytelling met Canvas
Facebook maakt storytelling nog eenvoudiger. Canvas is een nieuw advertentieformaat en post-optie voor mobile devices die verschillende afbeeldingen, video en call-to-actions combineert tot één beeldvullend verhaal. Doordat u als gebruiker moet scrollen wordt u getriggerd om het volledige verhaal te bekijken. Met deze nieuwe feature kunt u als hotel in één beeld uw verhaal of product(en) showcasen. Op Facebook Canvas kun u uzelf aanmelden om meer te leren over Canvas.

Plaats nu je Facebookposts in meerdere talen tegelijk
Voorheen kon u al posts in meerdere talen plaatsen, maar dan moest u meerdere updates doen. Nu is het mogelijk om één update in heel veel talen te plaatsen. Ideaal voor hotels die hun internationale gasten willen aanspreken. De feature kunt u activeren door naar uw settings van uw Facebookpagina te gaan. Hier vindt u de optie “Post in Multiple Languages”. Eenmaal dit aangevinkt kunt u in meerdere talen uw postings plaatsen. Bij het plaatsen van de post kunt u eenvoudig van de ene taal naar de andere taal switchen.

Profielvideo
Binnenkort is het voor personen en bedrijven mogelijk om een profielvideo toe te voegen in plaats van een profielfoto. Bewegend beeld spreekt meer aan dan stilstaand beeld. Vanuit die gedachte is deze stap een logische. Voor hotels een kans om meerdere producten en diensten in één beeld weer te geven. Denk aan bijvoorbeeld een flipbook met beelden van meerdere facetten van het hotel. Een goede, professionele video met de juiste content zal bezoekers nog meer inspireren. De functie wordt als eerste uitgerold in de VS en UK. Begin 2016 zal deze functie ook geleidelijk worden uitgerold in Nederland.

 

Foto: JaysonPhotography / Shutterstock.com