Instagram heeft een nieuwe advertentiemogelijkheid gelanceerd waarmee een serie van foto’s in een post gepubliceerd kunnen worden inclusief een link naar een externe website.

Gebruikers kunnen door van links naar rechts te swipen de verschillende foto’s bekijken. Aan het einde van de serie foto’s is er een klikbare knop met de tekst ‘Learn more’. Deze knop kunt u laten linken naar uw (mobiele) hotelwebsite. De truc is natuurlijk om door middel van relevante en kwalitatief goede fotografie de gebruiker warm te maken om verder te swipen en vervolgens te klikken op de link.

Hotels kunnen op deze manier specifieke onderdelen van het hotel laten zien en vervolgens gericht adverteren op basis van demografische profielen. Denk bijvoorbeeld aan een serie foto’s van uw wellness center of een selectie van mooie foodfoto’s met een link naar uw restaurant pagina. Staat er een groot evenement in de omgeving van uw hotel op de planning? Richt uw advertentie dan bijvoorbeeld op gebruikers die vorig jaar ook al een bezoek hebben gebracht aan het evenement met een directe link om kamers te boeken.

Instagram heeft aangegeven dat het de interactie tussen de gebruikers en advertenties gaat monitoren om te bepalen hoe de advertentiemogelijkheden er in de toekomst uit zullen gaan zien.

Tips: Hoe hotels Instagram kunnen inzetten

 

 

Foto: Joshua Resnick / Shutterstock