Marriott International lanceert ‘Heart of the House‘, een social platform met een verzameling van verhalen over uiteenlopende hotelwerkzaamheden en user generated content. Via het social platform kunnen gasten een kijkje nemen achter de schermen van de hotels en is het voor iedereen mogelijk om zelf verhalen toe te voegen. 

 

Met Heart of the House wil Marriott het mogelijk maken om kennis te maken met de vele werknemers van de verschillende internationale vestigingen. Door middel van diverse verhalen van en over werknemers wil Marriott de ware kracht achter de hotelketen een gezicht geven.

heart-of-the-house-website-screenshot

Het kloppende hart van Marriott
Hoe ziet de dag van de conciërge van Marriott Shanghai er uit? En wat voor gerechten maakt de chef van het hotel op de Kaaimaneilanden vanavond klaar? Deze werknemers zijn immers het kloppende hart van Marriott en krijgen met het platform een podium waar ze hun dagelijkse werkzaamheden en publique kunnen delen.

 

Daarnaast zijn er interviews met opmerkelijke werknemers zoals ‘Queen Bee’, de imker van St. Ermin’s Hotel in Londen. Een dergelijk interview is natuurlijk uitermate geschikt om nog even een aantal hotel activiteiten en arrangementen onder de aandacht te brengen, zoals in dit geval een kennismakingscursus bijen en het feit dat de honing ook bij het ontbijt geserveerd wordt. Want waar op uw hotelwebsite zet u anders dit soort informatie? Dit soort interviews en verhalen, die met name bestaan uit leuke feitjes en weetjes, zijn manieren waarmee u potentiële gasten op een speelse manier kennis kan laten maken met uw hotel.

“We horen voortdurend verhalen van gasten over hotelpersoneel dat tot het uiterste gaat om een onvergetelijke ervaring te bieden”, aldus Debbie Marriott Harrison, Global Officer, Marriott Culture and Business Councils. “We zijn verheugd om eindelijk een storytelling kanaal te hebben waar we ervaringen en opmerkelijke verhalen kunnen delen”.

Heart of the house is echter niet alleen plek voor de werknemers om hun verhalen te delen. Met het social platform geeft Marriott gasten de kans om zelf hun bijdrage te leveren aan de website, en dus de storytelling, van de hotelketen. Het gaat hierbij om echte verhalen en ervaringen van gasten.

Foto: Photobank gallery / Shutterstock