Instagram is een van de snelst groeiende sociale netwerken van dit moment.  In de top 10 van mobiele apps in 2013, heeft Instagram het snelst groeiende aantal gebruikers. 

  • De betrokkenheid van gebruikers op Instagram is 15 keer groter dan op Facebook: gebruikers zijn gemiddeld 257 minuten per maand op Instagram.
  • Elke seconde worden er 1,000 comments geplaatst op Instagram.
  • Per dag worden er gemiddeld 55 miljoen foto’s geüpload.

Een aantal tips voor het gebruiken van Instagram als hotel:

  1. Blijf trouw aan uw merk: Bedenk van te voren goed hoe u het hotel wilt presenteren en zorg voor consistentie.
  2. Deel ervaringen: Geef een kijkje in de wereld van uw hotel. Plaats bijvoorbeeld afbeeldingen die betrekking hebben tot een bepaalde lifestyle die sterk samenhangt met uw hotel.
  3. Deel uw visie: Laat zien hoe uw hotel in de wereld staat. Focus bijvoorbeeld op de maatschappelijke betrokkenheid van uw hotel door afbeeldingen te plaatsen omtrent groen ondernemen.
  4. Inspireer tot actie: Inspireer mensen en zet ze aan tot actie. Inspireer door foto’s te plaatsen van de omgeving van uw hotel of toon creatieve creaties van gerechten. Daarnaast is het mogelijk om door middel van Direct private-messaging, gasten aan te zetten tot het delen van hun ervaringen via Instagram (bijvoorbeeld in ruil voor gratis drankje in de bar).
  5. Ken uw publiek: Probeer er achter te komen wat gasten juist zo waarderen en leuk vinden aan uw hotel. Laat dit terugkomen in de afbeeldingen. Probeer door de ogen van een tevreden gast te kijken en breng dit in beeld.

 

 

Foto: Joshua Resnick / Shutterstock